Picknick Piroger

.
.
När vi va till Hudik va vi ju tvugna att ta med oss mat. Vad tar man med sej da??? Ja jag brukar grilla kyckling klubbor, göra järpar & lägga i vitkåls blad fyllda m massa annat gott som fetaost, ruccola mm. Men idag bestämde jag mej för att prova & göra piroger.
Jag gjorde en sats Nennas huskisar men istället för linfrön hade jag bara sesamfrön (Villjam, min son tycte det va mycke godare. Det va ju inte grovt bröd ; )   )
Sen hade jag kvar köttfärssås.
Så jag plattade ut Huskisdeg i handen, så det blev kupat.
Fyllde m köttfärs & ost (så klart hade jag getost i mina!!)
Sen en tunn degplatta över som jag försiktigt "satte ihop" m den andra.
Lite purligt, men d gick.
Å gott blev det!!!!
.
Här står Jean å njuter av en i höstsolen på bryggorna i Hudik!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0