Musli



Jag äter ju sällan yoghurt å sånt, men mannen i mitt liv gör ju det. Han äter Turkisk yoghurt från Lidl. Han tycker den är godast. Det är ju mer fett i Turkisk yoghurt, 10%. D är bra det!!! Vill man ha det ännu fetare kan man blanda i en sked Cremfraich. Mumsigt.... Så kan man ju ha nå bär om man vill. Det brukan min son vilja ha. & lite vaniljpulver. Då blir frukosten rena efterrätten

När jag gör Musli tar jag bara olika nötter & mixar en stund, häller i solrosfrön, pumpakärnor, sesamfrön, linfrön ja det jag har hemma.
Exempel på nötter & frön du kan använda:

Hasselnötter
Mandel
Para nöter
Valnötter
Pekan nötter
Pinji nötter
Solrosfrön
Linfrön
Pumpakärnor
Sesamfrön
Puffad qinoa (för dom som kan & vill äta det)

Blanda det du vill & har hemma. Du kan även pudra på lite kaner eller kardemumma. Kalasgott.
Å du som inte tål mjölk, d finns soya yoghurt. Jag vet att soya inte är det bästa. Den är ju så genmanipulerad, men vänta så kanske jag fixar fram kokos youghurt. Jag har köpt hem youghurt kultur, så nu sk jag bara testa om det går. Håll tummarna.

Lycka till m Muslin iaf

Å du, glöm inte att äta proteiner till frullen. Tex ägg eller en burk mackrill. Eller varför inte baka mina goda mackor till, m skina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0