Varma rotsaker m Cevré

.
.
Här är en av Villjams (min son) favoriter, Det här tillbehöret har han hittat på utifrån moster Märtas förrätt.
SUPER gott!!
Passar till nästan allt, kött & kyckling. Villjam vill ju helst ha lamm till så klart.
.
Det här behöver du:
.
*Rödbetor
*Palsternacka
*Kolrot
*Pinjinötter
*Chevré ost
*Smör eller olja
.
Gör så här:
.
*Skala rotsakerna. Först dom ljusa, on du inte vill att allt ska bli rött.
*Skär dom i lagom stora bitar (samma här, först d ljusa)
*Lägg dom i en smord långpanna, nu tvärt om först d röda & sen d ljusa
*Ringla över lite olja eller klicka över lite smör
*In i ugnen. 225grader i ca 20 - 30 min. Kolla bara så det inte bränns, då får du dra ner värmen.
*Rosta nötterna i torr stekpanna
*När rotsakerna är klara tar du ut dom, häller över pinjinötterna & smular på Chevrén så den smälter lite. Å tycker du ine om Chevré så kan du ta någon färskost m smak å ha på istället. Mannen i mitt liv tycker inte om get, så han får pepparrotsost istället. Det tycker jag smakar skit redan i munn, men d är ju tur att vi har olika smak. Då får ju jag å barnen ha all god getost för oss själva : )
.
Lycka till & smaklig måltid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0