Kycklinbiffar m sting

.
.
Nu har jag fått något att bita i!!! Min kompis dotter som är 6 år har fått reda på att hon är överkänslig mot mjölk, ägg, nötter & vetegluten. Kul kul. Mamman är ju socker beroende så för henne är den här maten inte konsti. Men dottern har ju ätit "vanlig" mat. Klart hon har ätit bättre mat, eftersom det för d mästa serveras ren mat i hemmet, men hon har alltså inte ätit strikt LGHF.
Hon är dessutom kräsen!!!
.
Så nu har jag gjort lite recept utan dom grejerna. Hoppas att något av dom ska passa lillfian.
.
Det här behöver du:
.
*en kyckling file/person
*lite salt
*Kebabkrydda (köper jag på ÖB, den är jätte god & inget skit i) ca ½ tsk/file. Den är ganska stark så det beror ju på om du gillar stark mat eller ej. Men ha i lite från början å prova dej fram
*smör ca 1 msk/file + till stekning
*Havregrädde (eller vanlig om du tål)
*Fetaost
.
Å så här gör du:
.
*Mixa kyckling m, smör, salt & kryddor i en matberedare
*Forma till biffar & stek i rikligt m smör
*Lägg på en ungssäker form & in i ugnen på ca 200g 10 min
*Slå grädde & smulad fetaost i pannan & stek ur.
*Ät m favoritgrönskakerna, vi åt blomkålsris & sockerärtor
.
Mums!!!
.
Lycka till!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0