Lusse muffins

.
.
Å som vanligt när jag fått ett recept på något gott så måste jag ju prova att göra något annat gott av de ; )
Va på jobbet å bakade 78 lussekatter å tänkte att jag måste ju få äta nått lusseaktigt oxå. Det MÅSTE bara gå å göra nått gott.
Så jag mixtrade ihop dom här lusse muffinsarne.
Det blev kanon!!!!
.
Å det här hade jag i:
.
*150g mandel
*100g smör
*1 rivet äpple
*1 påse saffran (schitt va dyrt d va i år!! 38.50 för en påse!!!!! Men men. D är ju bara jul en gång om året ; )  )
*1 tsk bakpulver
*2 ägg
*Några russin om du vill
.
Å så här gjorde jag:
.
*Mal madel i mandelkvarn
*Smält smör
*Blanda mandel & bakpulver
*Ha i dom andra ingridienserna
*Klicka ut i muffinsformar
*Grädda i 175 grader ca 6-8 min
*Mums
.
Lycka till!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0