Grillad kycklingklubba m fesaost

.
.
Ännu en enkel & god rätt!! Passa på & grilla flera kilo kycklingklubbor & frys in. Jätte bra å ha färdiga i frysen.
.
.
*Jag smälter smör i en kastrull, ca 100g till 3kg kyckling. Sen saltar jag det (herbamare är gott) & ha i någon god krydda ex kycklingkrydda, kebabbkrydda, vitlökspeppar eller något annat gott. Som ni kanske har läst förut så tycker jag att ÖBs kryddor är väldigt bra. Var noga m å läs på baksidan bara att d inte innehåller massa tok som E ämnen & glutamat å så
*Grilla i ugn på 225grader, den universala värmen ; ) Jag brukar ta långpannan, lägga på grillgallret & hälla i lite vatten. Sen lägga kycklingen m den fina sidan upp, grilla tills d är fin färg, vända & göra lika & sen vända några minuter igen så finsidan blir riktigt fin.
*Medans d är i ugnen så fixar jag till en god sallad till. Här har jag tagit ruccola, avocado & fetaost
*Under kycklingen gömmer sej en stor klick smör.
.
Gott & lätt!!!
.
.
Lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0