Ädelostkyckling m blomkålsris

.
.
Idag kom Gina hit & hjälpte mej m min blogg. Gjorde den till MIN!
Vi hade inte så mycke tid, så vi rafsade ihop något, men jag ska åka till Borlänge sen när vi får bil så kan vi ta d lite lugnare. Hon skulle ju upp till skolan i morgon : / Gina är bar a 12 år......
.
Så klart gjorde jag en av hennes favoriträtter som tack för hjälpen. Ser lite blek ut, men det är JÄTTE gott å jätte enkelt.....
.
Det här behöver du till ca 7 personer:
.
*2kg   Kycklingfile
*        Smör
*200g Ädellost (jag köper sån som är gjord på får mjölk, för jag kan ju inte äta m komjölk, kan du det tar du Kvibbile gräddädel, tycker du inte om det så kan du ta feta ost)
*3 dl   Havregrädde (går så klart lika bra m vanlig grädde)
*1      Buljongtärning (kolla så den inte innehåller glutamat eller jäst)
*1      Purjolök
*        Blomkål
.
.
Å så här gör du:
.
*Skär kycklingfileerna i bitar
*Strimla purjon
*Fräs kycklingen i rikligt m smör
*Smula ner osten
*Häll på grädden å buljongtärningen
*I m purjon
*Låt puttra ca 5 min
*Medans kycklingen puttrar låter du riven blomkål koka i lätt saltat vatten Å vipps har du JÄTTE gott blomkåls ris. (Det lärde Tom mej....tack så mycke, äter d typ jämt, till allt ; )        )
*Så va allt klart å bara å sleva upp å avnjuta.
.
.
Super enkelt & super gott
.
.
Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0