Helstekt fläskfile m vitlökssmör

.
.
D blir mycke recept idag!!! Har ju fullt ös, mitt liv är inte direkt superlugn, men jag gillar när d är fart & fläkt & det är ingen negativ stress nu. Bara kul. Jag har ju bytt jobb & jag supertrivs. Så nu när man & barn gått & lagt sej har jag några minuter över för mej själv & får passa på å lägga upp lite recept. Jag ligger ju efter ; )
Så ska jag bort i helgen, så det kanske blir lite tyst då.
.
Det här behöver du:
.
*Fläskfilé
*Zuchini
*Aubergin
*Olivolja
*Smör
*Vitlök
*Salt
*Vitlökspeppar
.
Å så här gör du:
.
*Putsa fläskfilen & peppra m salt & vitlökspeppar (den på Ö&B är min absoluta favorit)
*Stek den gyllenbrun runt om & lägg i en smord ungsform
*Medans filén är ugnen skivar du zuchini & aubergin & steker det i rikligt m olja
*Fräs grovt hackad vitlök (mycke, typ 8-10 klyftor till 6 pers)
*Blanda den frästa vitlöken m mjukt smör & lite salt.
*Skär upp filen & lägg tillbaks i formen 8så d ligger ungefär som på bilden) & lägg över smöret & in i ugnen igen så d får smälta. Om du tål mjölk är det SUPER GOTT å blanda hälften vitlökssmör & hälften vitlöksfärost.
*Så är d bara å njuta av det änkla & goda maten : )
.
.
Lycka till!!!!

Kommentarer
Postat av: Tom

Ännu ett gott och enkelt recept att tillaga och äta!

tackar

2009-10-02 @ 15:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0