Lamm & vitlökskål

.
.
I fredas fick jag hem ett lamm. Dött i bitar så klart ; )
.
Va ju tvungen å laga lamm då så klart. Det är nog d godaste kött jag vet (nja, get är faktiskt godare, men väldigt svårt å få tag på)
Jag grillade dom tunna revbenen hår så d vart en riktig krispig yta. Kryddade m salt & lammkrydda från ÖB. Dom har mycke bra kryddor UTAN socker å tjafs!! Å billigt är d oxå : )!!
Smaskens.... Mannen i mitt liv är inte lika förtjust i lamm, så jag stekte fläskkarre m samma kryddning åt honom å vår placering som är "allergisk" mot fett (konstig prick)
Han sitter & disikerar karre oxå, men men han förstår inte vad som är bäst för hjärnan han heller : )
.
.
.
Så här gjorde jag:
.
Snitta lammspjällen så det blir som rutor på ovansidan
Salta & peppra In i ugnen på galler å grilla.
Vänd på det 2 gånger så att ovansidan grillas sist, för då blir det så där gott & knaprigt.
Jag har ca 225grader. Det är favoritinställningen på ugnen ; )
.
.
300g finstrimlad vitkål
3-4 vitlöksklyftor (strimlade)
75g smör lite salt
.
*Fräs vitlöken i smöret
*När den är gyllenbrun tillsätt då vitkålen å fräs några minuter.
*Salta Jätte gott!! Dett yckte till & med Jean (mannen i mitt liv) som är mäkta trött på vitkål....
.
.
Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0