Helstekt Fläskkarre m Blomkålsmos

.
.
Det här va gott!!! Idag hade jag tid att laga mat, så jag gjorde en helstekt karre på svag värma. Det blir så himla mört å saftigt om man gör så.
Jag tar bara en karre bit på ca 1.3 kg, gnider in den i rikligt m salt & någon god typ av grillkrydda. Idag blev det lite orientalis grillkrydda & sen spanks köttfärskrydda (båda så klart köpta på ÖB!! Igag E å skit i!!! Dom har även grillkrydda utan E )
Sen in i ugnen på 150 grader i ca 3 timmar.
Den blir så där gott knaprig & saftig innuti. Mums!!
.
Å moset da???
Jo det här behöver du:
.
*1 blomkåls huvud
*2,5 dl grädde (eller havregrädde)
*2,5 dl vatten
*200g färskost typ Philadelphia. Men va noga å läs, för många innehåller massa skumma E:n Å stabiliseringsmedel å skit!!!
*4 dl riven ost
*½ tsk muskot
*25g smör
.
Å så här gör du:
.
*Koka den finfördelade blomkålen i gräddvattnet mellan 5 & 10 min (beroende på hur smått du skurit den) Rör om då & då så det inte bränner fast
*När den kokat klart, mixa med en stavmixer & tillsätt resten å mixa ihop allt
.
Då va d klart. Lätt som en plätt. Min kära sambo vart helt såld. Nya favoriten. Synd bara att d är så mycke mjölkprodukter i. Inte riktigt bra för mej!! Men men. Nån gång i bland så.
.
Lycka till!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0