Köttfärsrulle

.
.
Lite omständigt är det å göra det här, men det är värt det tycker jag.
.
.
Det här behöver du:
.
*10 ägg
*6 dl ost (getost går jätte bra)
*2 dl grädde (givetvis havregrädde om du inte äter vanlig)
*Herbamare
*1 kg köttfärs
*2 dl cremfraich (ta havregrädde om du inte äter mjölk, d gör jag oftast, men ibland så fuskar jag å äter cremfraich)
*1 burk champinjoner (den stora burken)
*1 tsk torkad persilade (jag köper min på ÖB, har du inte det går d bra m vanlig persilja eller så hoppar du det bara)
½ msk vitlökspeppar (oxå på ÖB, dom har både billiga & bra kryddor. Mycke rena kryddor. Inte alla, men dom jag rekomenderar är inge tok i, hoppas jag ; )   )
.
.
Å så här gör du:
.
*Blanda ägg, 3dl av osten grädde & ca ½ tsk Herbamare & häll i en form m bakplåtspapper & grädda i ugnen på 225 grader tills den är gyllenbrun. Tar kanske typ 10 min
*Låt svalna
*Fräs färsen & ha i cremfraich (eller havregrädde) champinjoner å kryddor
*Häll köttfärsen på undersidan av omeletten å rulla ihop den. Skarven ska vara neråt.
*Ta å lägg rullen på ett nytt bakplåtspapper på plåten, på m resten av osten & in i ugnen till d fått en gyllenbrun färg.
*Servera m en sallad
.
Riktigt smaskens
.
Lycka till!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0