Stekt fläsk & löksås

.
.
Hur gott är d inte m stekt fläsk & löksås da??? Precis hur gott som helst, om fläsket är riktigt knaprigt.
Jag köper rått fläsk, annars är d bara massa socker eller E i.
Om jag är riktigt ambitiös så kokar jag saltlag & låter fläsket dra i det några timmar. Lagen ska vara ordentligt salt. Så det smakar saltare än havsvatten.
Men ofta orkar jag inte d å då bara saltar jag som vanligt.
Tänk på att det går åt mycke fläsk. Det blir ju nästan inget kvar av det.
Jag gör vårt fläsk i ugnen. Då slipper jag skvätt & os. Jag lägger fläsket på grillgaller & sen långpannan under. Så är d bara å sätta in alltihop i ugnen. Vänd när d börjar få fin färg. Räkna m närmare 300g rått fläsk/portion.
.
Löksås3-4p:
.
*2 stora gula lökar
*3 dl grädde (eller havre/soya -grädde)
*25g smör
*lite salt
.
*Dela & skiva löken
*Fräs den gyllenbrun i smöret
*Slå på grädde & salt å låt puttra ihop så den blir krämig
.
Till det äter vi blomkåls buketter.
SÅÅÅÅÅÅ gott!!! Å lätt!!
.
Lycka till!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0