Stekt kycklingfile m blomkålsris & trattissås

.
.
Hum, ja den här maten lagade jag ju inte idag....den har inte ens jag lagat ; ) Det är Ebba, min dotter som lagat den : P
Jag har ju inte haft så mycke tid, men nu när jag är här uppe i Forsa & lär mej en massa om beroende passar jag på å lägga ut dom rätter jag har.....
Skönt å få åka å plugga & bo på internat ibland. Jag kommer sakna det här....
Nog babblat om det, ni vill väl så klart veta hur hon gjorde.....
Här kommer det:
.
Krydda kycklingfileerna med salt, peppar & ev någon annan god favoritkydda. Ebba tog Kebabbkrydda från Ö&B. Kolla in deras kryddor. Läs på baksidan, men nästan alla deras kryddor är socker & E fria...... Superbra!!!!
.
*Stek fileerna i panna m mycke smör. Lägg dom sen i en ungsfast form
*Häll i vatten i pannan å stek ur all go smak emellan, slå det sen på kycklingarna & fortsätt steka
*In i ugnen ca 15 min, beror ju lite på hur stora dom är. Gissa hur många grader??!! Har du varit in på bloggen förut så vet du nog....Japp 225 grader.
*Fräs först en gul lök & sen svamp, vi tog trattisar, men du kan ju ta champinjoner om du inte har några trattisar. Funkar m all svamp....eller inte!!! Jag tar inge ansvar för hur du mår & vad det smakar om du gör såsen på flugsvamp eller toppskivlingar : )
*Slå på grädde (eller havregrädde) & salta, Herbamare är gott!!
*Låt puttra medans du river blomkålen å kokar den i lättsaltat vatten
*När kycklingen är klar (inte rosa innuti) slå skyn i svampsåsen
.
*Nu va det klart!!!! Bara att äta.
.
.
Lycka till!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0