Förrätt: Märtas Rödbetor

.
.
Villjam lagade mat i lördags & då blev det både förrätt & varmrätt....
Egentligen äter jag inte underjord grönsaker, men någon gång ibland så kan jag göra det. Jag triggar inte på det, men är mycke kolhydrater i.
Vi gick ut & skördade våra rödbetor & Villjam gjorde den här JÄTTE goda förrätten som vi fick när vi va & hälsade på min moster Märta.
.
Det här behöver du:
.
*Rödbetor (en till varje)
*Chevre (getost) tycker man inte om det kan man ha någon annan mjukost. Jean & våra placerade killar tycker inte om det så dom har pepparrotsost istället)
*Rostade pinjinötter
*Lite ruccola
*Olivolja, gärna smaksatt
*Om man vill kan man ha lite balsamvinäger på
.
Gör så här:
.
*Koka rödbetorna
*Rosta pinjinötterna i stekpanna. Det går fort!!
*Skiva upp betorna & lägg på tallrik
*På m osten & sen nötterna
*Ringla över lite olja & några droppar balsamvinäger
*Ät medans d fortfarande är jummet
.
Jätte gott & enkelt
.
Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att jag blev tipsad din blogg. Lägg gärna ut fler recept.

2009-09-25 @ 20:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0