Pizza

.
.
Här hemma har vi ju matdagar å i fredag va det Tommys tur (en av våra placeringar) Han ville göra Pizza, så då gjorde jag Pizza till oss. Förvänta dej inga underverk, så supergott vart det inte, men helt ok. Ännu har jag inte kommit på eller hittat nått recept som kan ersätta mjöl till 100%. Bröden blir ju inte så där sega som vanligt bröd blir, men d är ändå ett helt ok substitut för Pizza.
.
Gör så här:
.
*En grundsats av Nennas Huskisar.
*Dela degen i 3 bitar & forma till stora runda plattor som är ca 2 cm tjocka.
*Grädda i 225 gradig ugn tills dom är gyllenbruns. Kanske tar typ 10-15 min
*Dela dom på mitten
*Smöra på skärytorna
*På m tomatsås. Krossade tomater, lite salt & oregano & basilika & mixa
*Ett tjockt lager m riven ost. Den på bilden är d så klart getost på : )
*Sen på m den fyllning du vill ha. Jag har haft köttfärssås, bacon, fetaost & lök på. Men du kan ta det du tycker om.
*In i ugnen på högsta värmen tills allt får färg & osten smälter.
*Sen är d bara å äta
.
.
Lycka till!!!

Kommentarer
Postat av: emma

Hej. kul blogg:) Jag har också letat efter ett bra substitut till mjöl det är inte lätt. Ett tips på pizza är att göra botten utan en omelett. Omelett-pizza, supergott. Då gör du hela pizzan i stekpannan. Enkelt också

2009-10-09 @ 09:50:12
URL: http://emmaemet.gaca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0