Varma svampmackor

.
.
Efter en dag i svampskogen blev det svampmackor.
Jag hade inte tid å laga någon mat för Ensam mamma söker började ju kl 20. Mina barns pappa, Hedemora Stefan, är ju med där. Hans roliga dotter anmälde honom i våras, å när dom ringde upp hakade han på. Så det vart varma mackor framför TV:n.....
.
.
Hur gjorde jag da???
.
Jo, jag bakade en sats Nennas huskisar, men jag plattade ut dom till ca 1cm tjocka bröd. Jag gjorde 9 bröd av en sats.
När dom va klara delade jag bröden på hälften & bredde ett tjockt lager bregott på.
.
.
Svampstuvning:
*Jag fräste svampen, orkar du inte ut & plocka svamp kan du ju ta champinjoner eller nån annan köpe svamp.       Själv använde jag taggsvamp, trattisar & karl-johan. D blev jätte gott.
.
*När allt vatten hade dunstat hade jag en stor klick smör & fräste svampen lite gyllenbrun
.
*Sen slog jag på havregrädde, du som kan äta vanlig grädde gör ju det, men d är en trigger för mej. Å dessutom   är mjölkprodukter mat för kandida, svamp i magen, som ja ghar gott om å försöker svälta ut : )
.
*Jag lät det koka ihop några minuter så det blir lite simmigare konsistens, saltade & sen va d klart.
.
*Jag fördelade stuvningen på mackorna, hade rikligt m ost på övr iga familjens mackor, min egen hade jag feta ost på.
Sen in i ugnen på 225 grader (så klart : )  ) tills dom va gyllenbuna.
Jätte gott.
Lycka till!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0