Plättar




Vi hade besök från soc (vi har ju familjehem) & hon va glutenintolerant & tyckte INTE om gluten mjölet. JAg bjöd på mina muffins m ost & hon tyckte dom va jätte goda. Så delade hon med sej av sitt plättrecept.

Det här behöver du:

*5 ägg
*250g keso
*5-6 kuber m spenat
*50g smält smör

Å så här gör du:

*Blanda & visspa ihop allt (jag tog stavmixerna)
*Stek på svagare värme än pannkakor & längre tid. När hela plätten stannat är det dax å vända den.

Vi åt m bär & grädde (eller rättare sagt dom andra åt m grädde. Nu har jag varit utan mjölk i 3 v & jag mår så himla mycke bättre. Nästan inge sug. Tänk att det ska vara så himlasvårt. När jag åkte till Stockholm i helgen så va tankarna...En STOOOR kaffe latte!!! Jävla mjölk å trigga ; ) Det är ju tur att jag vet om det iaf)

Dom va även goda kalla så det är ju nått man kan ha m på picknick

Lycka till!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0