Inte försent å plocka svamp!!

.
.
Passa på & utnytja naturen innan snönn kommer!!! Här i Hedemora har den inte kommit ännu iaf.
I fredas va Villjam, morfar (min pappa) & jag ute å plocka trattisar. D fanns precis hur mycke som helst. Våra korgar vart överfulla & när vi gick mot bilen fanns d hur mycke mer som hälst. Vi hade säkert kunnat plocka lika mycke till. Jag tycker väldigt mycke om trattisar, så nu kan vi äta utan å snåla. Annars brukar d alltid va så att jag inte vill använda svampen för d dröjer så länge innan man kan plocka ny ; )
Så ut i skog & mark, leta trattisa & fyll frysen. Bara fördelar...
.
*D är supergott
*Det är gratis
*Du får motion & frisk luft
.
Kan d bli bättre??!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0