Att äta ute!!

.
.
Många tror att man inte kan äta ute på restaurang när man är sockerberoende eller äter LCHF, men det är klart man kan!!
.
Igår va en fullspäckad dag å jag orkade inte laga mat, så jag tog m hela stora familjen ner till Lappens gatukök.
Va??? Kan du äta på gatukök???
Ja ibland så, visst är d grejer i maten som ex glutamat, men som sagt ibland äter jag sånt.
Så, vad beställde jag (& Jean) da??
Jo, en 150g hamburgare m bacon & ost utan bröd m extra sallad å räksallad & bearnaise. De va jätte gott, å proppmätta blev vi, mycke fett.... ; )
.
Om jag går på "vanlig" restaurang kan jag ex beställa en köttbit m bernaise eller aromsmör & grönsaker. Nu när jag äter candidakost brukar d inte bli så jätte roliga grönsaker, sallad å gurka, men d är helt ok. Fisk m holandaise, eller någon smörsås är oxå bra, speciellt lax, för den är fet.....
.
Max har en low carb burgare som dom serverar i ett stort salladsblad. Det är ju lite för lite fett, så jag beställer alltid extra bacon å deras goda varma ostsås.
.
Jag har även ätit på McDonalds när jag va ute å nattvandra m föräldrar på stan. Det va inga problem. Jag fick min burgare i en pappkarton m bara sallad.
.
D är inga problem, bara man frågar. Dom flesta är jätte hjälpsamma. Se bara till att du får i dej tillräkligt m fett & protein. Ex en kycklingsallad på pizzerian är d oftast aldeles för lite protein & fett i. Be då om extra kycklin, fetaost, vanligost eller d du nu väljer i din sallad. Deras derssingar brukar ofta vara utblandade m fil eller rent av vatten, så be om lite vanlig majonäs bara.
Kebab kan du ju oxå äta ibland (den innehåller ganska mycke glutamat, så inte så jätte ofta, men ibland) men då m sallad istället för brö eller strips.
.
Är du på macken & har tankat bilen, blodsockret har börjat falla för att du glömde nötterna & kokosfettet hemma, ja köp då en korv m räksallad, utan bröd så klart. MYCKE bättre än en chokladbit.
.
Så d är bara å fortsätta äta ute, inga problem!!!
.
Lycka till!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0