Vem är jag & varför bloggar jag??!!??

.
Hej på er alla sockerberoende å alla ni andra som vill lära er att äta bra mat för hjärnan.
Jag tänkte börja med att berätta lite om mej själv & varför jag tänker börja blogga.
Jag heter Helena Wester & är 36 år. Jag är utbildad kock, men skadade ryggen -00 å har sen dess inte jobbat som det. Men nästa v ska jag börja laga sopplunch en gång/v å det ska bli skit kul!!! Dor du i närheten av Vikmanshyttan är du välkommen ut & äta soppa på onsdagar kl 12  i församlingshemmet (tyvärr kommer den inte att vara abstinent alla gånger : ( men men...)
Jag är sockerberoende & har haft bulimi från jag va 12 till 29 år. Nu läser jag till beroendeterapeut & håller på å skriver på en abstinentkokbok, en kokbok som kan hjälpa andra sockerberoende att lära sej laga rätt sorts mat som inte triggar igång besattheten. Jag har lärt mej att det viktigaste är inte att äta rätt för att gå ner i vikt eller få fin hy eller så. Det viktigaste är att vi matar vår hjärna med rätt bränsle, så den kan fungera & låta oss leva fullt ut. Låter oss leva så abstinent som möjligt så inte begäret triggas igång.
Nu sist när jag va upp till Hudik (där min utbildning är) berättade jag om min kokbok & flera av mina kursare tyckte jag skulle börja blogga, så då gör jag väl d da ; )
Jag kommer att skriva om min abstinenta mat. Här kan du få tips & ideer, men kom ihåg att vi är biokemiskt unika, det som är rätt för mej kanske inte är rätt för dej. Det som triggar mej kanske inte alls triggar dej, men jag kommer förklara mer under resans gång. Så var lyhörd & lyssna på din kropp så kommer det nog gå bra. Är det något du undrar över, fråga. Kan inte jag svara så ska jag göra allt för att försöka slussa dej vidare till någon som vet.
Jag har själv ätit abstinetmat sen i slutet av januari & mår toppen. Nu vill jag dela med mej av dom erfarenheter jag haft & avdramatisera sockerfri mat & LCHF kost. Det är inte så svårt som det kanske låter. Å när man känner förändringen så blir det lättare & lättare.
Jag HAR lidit av Fibromyalgi. Den har försvunnit nu när jag bytt kost, så som min tröga mage, allt fisande, tröttheten, känslan av att inte ha någon lust....ja d finns säkert mer, men jag orkar inte tänka ; ) Klockan är för mycke tror jag, hihi..
Nej nu ska jag ta & komma till skått, ska lägga in mitt första recept & det blir på dom efterfrågade fiberhuskbullarna.....
Hoppas du kommer få lite inspiration & goda matupplevelser & kommer tycka om min blogg.
Färg å form kommer att ändras, men jag kan ju inte d själv så d får bli sen.
Ha d gott!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emskling

Bra initiativ, jag kommer följa bloggen med spänning :)



Kör hårt!

2009-09-06 @ 10:09:55
URL: http://www.improveme.se/emskling
Postat av: Carina Lassestig

Toppenbra intiativ, följer dig med spänning, och använder dom recept som passar mig/oss....

2009-09-06 @ 13:39:32
Postat av: Sandra Anderberg

Hej Helena!

Jätteintressant ska det bli att följa din blogg. Jag har börjat fundera mkt på det här med kosten -och det kommer ju rätt naturligt när man har barn. Mina är tokiga i sötsaker och väger lite väl mycket. Precis som deras föräldrar ;-) Så vi kämpar på här hemma och jag tror nog jag kan få en del inspiration från din blogg.

//Sandra

2009-09-06 @ 15:12:33
URL: http://www.korphjarta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0